Categories

archive Block
This is example content. Double-click here and select a page to create an index of your own content. Learn more.


Authors

archive Block
This is example content. Double-click here and select a page to create an index of your own content. Learn more.
Evropejec, ki je postal budistični lama

Evropejec, ki je postal budistični lama

Nickolai Akhmerau je rojen v Minsku, po 17. letih prevajanja iz tibetanščine in budistične prakse, je postal lama. Poročen je s Slovenko.

Budizem je prisoten v različnih oblikah po vsem svetu. Vi pripadate šoli tibetanskega budizma, kako se budizem razlikuje?

Buda je čutečim bitjem predal veliko različnih učenj, 84.000, sam pripadam šoli tibetanskega budizma. Kajti vsak človek ima drugačne želje, potrebe in sposobnosti, v skladu s tem si izbira tudi učenje, tako razlaga budizem.

Budizem se deli na tri smeri ali vozila, manjše vozilo ali theravada, prisoten na Tajskem in v Burmi, veliko vozilo ali mahayanna, ki je razširjen na Kitajskem in Japonskem ter diamantno vozilo ali vajrayanna s tibetanske regije. Tibetanski budizem ali diamantno vozilo  se deli na štiri šole, nyingma ali starodavna šola, kagyu, sakya in gelug šola. Budizem je v Tibet prinesel drugi buda Guru Padmasambava, kjer se od 7. stoletja do danes ohranja njegova neprekinjena linija učenj. Posebnost tibetanskega budizma je tudi kratka linija duhovnih zakladov - terma, ki so jih začeli odkrivati ob posebnih časih in posebnih pogojih. Zaklade ali terme odkrivajo od 11. stoletja vse do danes.

Počaščen sem, da sem eden izmed učencev in prevajalec Namkha Drime Rinpočeja, ki je eden največjih se živih odkrivalcev zakladov. Nyingma šola v himalajski regiji ima posebne kvalitete in realizacije, ki se imenujejo mavrično telo. Kot rezultat meditacije se fizično telo praktikanta raztopi v mavrično svetlobo, brez kakršnihkoli ostankov, razen morda las in nohtov. Moja sreče je, da pripadam liniji Dudjom Tersar, ki je ena od najbolj razširjenih in blagoslovljenih vej nyingma šole. Zdaj imamo 3. inkarnacijo Dudjom Rinpočeja. Prejšnja inkarnacija je bila Njegova svetost Jigdral Yeshe Dorje, prvi poglavar nyingma šole v izgnanstvu, ki je ohranil, oživil in razširil ta učenja v tem in vseh drugih svetovih.

Ali prepoznave duhovnih učiteljev potekajo tako, kot smo videli v filmu Mali Buda? Ker od blizu poznate ta proces, ali nam zaupate, kako to poteka?

Mladi Tulku z mamo

Mladi Tulku z mamo

V Tibetu je tradicija prepoznavanja inkarnacij visokih učiteljev budizma. Od prvega Karmape dalje. Na začetku je bilo bistveno, da se je linija znanja ohranila neokrnjena in velike bodisatve so Dalajlama, Karmapa in Dudjom Rinpoče. Prizadevali so si, te inkarnacije najti mlade, da so lahko dobili posebna učenja, izobrazbo, trening in s tem so se v njih ponovno obudile razsvetljene kvalitete in modrost prejšnjih življenj. Tako so lahko naprej služili čutečim bitjem in učenjem Bude (dharmi).

Proces prepoznavanja učiteljev vključuje napotke učiteljev pred smrtjo in napoved od prejšnjih učiteljev ter živečih najvišjih učiteljev in lam. Običajno za prepoznavo uporabijo divinacijo, napovedovanje, preverjanje sanj in rituale. Nove inkarnacije imajo pogosto spomine iz prejšnjih življenj, da prepoznajo ljudi, kljub temu se jih preizkusi. Prepoznati morajo na primer objekte iz prejšnjih življenj in tako dalje. Včasih se en učitelj emanira v tri telesa, kot Telo, Govor in Um. Končna odločitev potrditve inkarnacije je podana s strani poglavarjev šol, kot so Dalajlama, Karmapa ali Sakya Trizin.

Kako bi vi opisali svojo dnevno budistično prakso?

Bistvo Budovih učenj je, izogibati se nevrlim dejanjem in povzročanju škode in prispevati h dobrobiti vseh živih bitij. Treba je tudi kontrolirati, nadzorovati naš lastni um. Torej poizkušam ukrotiti svoj um z meditacijo, recitacijo manter in refleksijo. Budistična meditacija vključuje veliko metod za dan, noč, sanje, hranjenje in tudi odhod na stranišče. Vse je pot k razsvetljenju. Najpomembnejše je ukrotiti in osvoboditi um strupov nevednosti, jeze, navezanosti in odkriti zaklade ljubeče prijaznosti in sočutja ter modrosti. Preprosto, treba se je truditi biti dober človek. Budo so večkrat vprašali, kaj je bistvo njegovega učenja in mi ga skušamo posnemati v vseh svojih dnevnih aktivnostih. Izogibati bi se morali ubijanju, laganju in kraji, na drugi strani naj bi bil budist tudi koristen za vsa čuteča bitja. Menimo, da je to najlažje, če postaneš Buda ali Bodisatva, razsvetljeni, s tem ne koristiš le ljudem v vsakodnevnem življenju, temveč tudi na drugih ravneh, duhovnih. Torej, izogibati se moramo slabemu in delati dobro. Bistvo učenja budizma je spoznava narave človeškega uma, ki je povsod enak, ne glede na čas ali prostor.

Na kakšen način spoznavate človeški um in sledite naukom Bude?

Na različne načine, s ponavljanjem manter, sedenjem, molitvami za božanstva in podobno. Imamo uvodne, osrednje in zaključne obrede, ki se jih držimo vsak dan. Znanje dobimo na formalnih budističnih srečanjih, ki naj bi ga združili s svojim vsakodnevnim življenjem. V budizmu je vse praksa, kako dihamo, se zbudimo in kako jemo. O svoji osebni praksi ne razpravljamo v javnosti, mislim o podrobnostih.

Prihajate iz ruskega mesta, ste Evropejec, kako to, da ste postali lama?

Rojen sem v Sovjetski zvezi, ko je razpadla, smo vsi upali na velike spremembe. Že v mladosti sem se v Belorusiji začel zanimati za budizem in ga primerjal z drugimi tradicijami. Vendar me je budizem najbolj pritegnil. Takrat tekstov o tibetanskem budizmu ni bilo, učitelj mi je zato svetoval, naj se učim tibetanščino, kar sem tudi storil. Takrat ni bilo kakor danes, ko je na voljo zelo veliko budističnih prevodov. Lama pomeni duhovnega vodjo, imamo tri nivoje, prvi je duhovni prijatelj, drugi je duhovni učitelj in nato sledi duhovni guru – vadžra guru. O tem kdo lahko postane lama, odloča duhovni učitelj. Za mano sta dve desetletji posvečanja budizmu, predvsem skozi prevajanje tibetanskih tekstov. To je tudi moja naloga, ko sem postal lama, da širim znanje o budizmu. Zelo aktivno se ukvarjam s prevajanjem že 17 let, tako ustnega kot pisnega gradiva. Očitno je karmična povezava med mano in tibetanskim znanjem, zato se trudim v tej smeri. Kako postaneš lama, je zelo različno, najpomembnejše je, da te prepozna tvoj učitelj. V nekaterih budističnih šolah ne moreš postati lama, tudi če preživiš tri leta v osami, v drugih šolah ne moreš postati lama, če tega nisi opravil. Spet drugi postanejo lame skozi intenzivno učenje v samostanih, ki traja od devet do trinajst let. Vendar brez blagoslova učitelja in njegove prepoznave ne moreš postati lama, ne deluje.

Ali običajno lame ne živijo v samostanu, vi ste namreč poročeni?

V naši liniji učenja imamo dve sanghi, torej dve duhovni družbi od 8. stoletja. Ena je samostanska, druga je laična izven samostana. S strani družinske skupnosti in samostanske ni razlike v praksi, morda ima družinska še več poudarka na umikih in praksi. Vsekakor se je težje v vsakdanjem življenju v družbi osredotočati na budistično učenje, kot pa v samostanu. Imamo budistične in laične učitelje z velikim znanjem, naši duhovni vodje nam kažejo pot, da je to mogoče. Eden mojih glavnih učiteljev Njegova svetost Gangteng Tulku Rinpoče, poglavar nyingma šole v Butanu, je briljanten mojster meditacije, filozofije in odličen učitelj, hkrati je poročen in srečen kot oče. Že večkrat je obiskal Ljubljano, kjer je podal iniciacije in učenja, upam, da ga bomo v prihodnosti spet povabili.

Kakšne so pogoste napačne predstave o budizmu?

Številni menijo, če vzamemo najprej filozofsko akademski vidik, da budizem stremi k izničenju, nekakšnemu nihilizmu, to je precej velika napaka. Tega ni v budistični tradiciji, praznina je nekaj drugega kot izničenje. V praznini je možnost manifestacije, torej sočutja in načinov, kako lahko koristimo drugim. Če gledamo bolj splošni vidik, vsi budisti nimajo pobrite glave, oranžnih oblek in niso vegetarijanci. Morda niso to napačne predstave, ampak pomanjkljivo znanje.

Kako se znanje o tibetanskem budizmu spreminja, ko pride enkrat v stik s sodobnostjo?

Tibetanski budizem ima močan kulturni pečat tibetanske kulture in o tem veljajo različna mnenja. Čeprav kar se tiče samega učenja ni medkulturnih ovir, odlični ameriški, ruski in evropski budistični učitelji že obstajajo. Nekateri menijo, da poudarjeno vključevanje tibetanske kulture lahko ovira prenos budističnega znanja, drugi menijo, da je treba obdržati izvornost, takšna, kot je. Tudi Dalajlama opozarja na to, da ni treba biti kopija tibetanske kulture, da bi živeli bistvo, ki ga sporoča budizem. Učenja Bude se razkrivajo neodvisno od okolja in časa, bistven je iskren učenec in dober učitelj, sicer je nevarnost, da znanja ne bomo razumeli. Številni kraji tudi po Evropi imajo Budine blagoslove in karmične povezave, učenje je živo in prenos znanja poteka.

Delitev dediščine razkrije družinske odnose

Delitev dediščine razkrije družinske odnose

Seks: Od prehlada do razsvetljenja

Seks: Od prehlada do razsvetljenja